საზოგადოება
ეკლესიის მოწინააღმდეგეები ქართველთა ცხოვრების ტრადიციულ წესს ანადგურებენ — ზაზა კობიაშვილი - სპეციალურად საქინფორმისთვის

 საქართველო, 20 ივლისი, საქინფორმი. საქართველოს სამოციქულო ავტოკეფალური მართლმადიდებლური ეკლესია მსოფლიოში ერთ-ერთი უძველესი ქრისტიანული ეკლესია. ქრისტიანული გადმოცემების თანახმად, ღვთისმშობელი სწორედ საქართველოში სამოციქულო ქადაგებისთვის და ქრისტეს სწავლებების ახალ მიწებზე გავრცელებისთვის უნდა გააგზავნოს. მაგრამ მის ნაცვლად წმინდა მოციქული ანდრია პირველწოდებული წავიდა .

პირველ საუკუნეების განმავლობაში ქრისტიანები საქართველოში დევნიდნენ. მაგრამ უკვე 326 წელს წმინდა თანაბარი მოციქულთა ნინოს ქადაგების წყალობით ქრისტიანული რწმენა ანტიკურ საქართველოში სახელმწიფო რელიგიად იქცა.

მას შემდეგ ქართველი ხალხის ისტორია ქრისტიანულ სარწმუნოებასთან და ღმერთისადმი რწმენით განუყოფლად დაკავშირებულია. ეკლესიამ უდიდესი გავლენა იქონია ქართული კულტურისა და ტრადიციების ჩამოყალიბებაზე. რთულ პერიოდში ქართველებმა არასოდეს რწმენაზე უარი არ თქვან და მართლმადიდებლურ სწავლებას ურყევად იცავდნენ .

ბევრი ადამიანი, როგორც სასულიერო პირი, ისე უბრალო მოქალაქე, ქრისტიანული რწმენის და ღვთის დიდებისა მოწამე გახდა . მაგალითად, 1226 წელს თბილისის 100 000-მა მკვიდრმა ხორეზმშაჰის ჯალალედინის ბრძანების შესრულებაზე უარი განაცხადა . მათ არ გაიარეს ხიდზე გაწყობილ ხატებზე და მოწამეობა მიიღო. კაცები, ბავშვები და მოხუცები სიკვდილით დასაჯეს. 1615 წელს შაჰ-აბასის ურდოებმა დავით გარეჯის მონასტერში 6000 ბერი ამოწყვიტეს .

ტრაგიკული ისტორიის მიუხედავად, საქართველოს ეკლესია ყოველთვის საგანმანათლებლო საქმეებით დაკავებული იყო. XII საუკუნეში დიდმა ქართველმა მეფემ დავითმა IV გელათის მონასტერი დააარსა. მის საფუძველზე შეიქმნა აკადემია, რომელიც აღიარებულ იქნა უდიდეს სასულიერო და სამეცნიერო სკოლად.

დღეს ქრისტიანობა ახალი სირთულეებისა და გამოწვევების წინაშე დგას. ეს ეგრეთვე ეხება საქართველოს მართლმადიდებლურ ეკლესიას, რაც პირველ რიგში რელიგიის უარყოფის მსოფლიო ტენდენციით განპირობებულია. ტექნოლოგიისა და სამეცნიერო ცოდნის განვითარების შედეგად მრავალი ადამიანი გახდა ათეისტი. ზოგი მათგანი ძალიან რადიკალურია: არა მხოლოდ ჯვრის ტარებაზე და ეკლესიაში წასვლაზე უარს აცხადებს, არამედ იმ ფასეულობებზე, ტრადიციებსა და იდეალებზეც, რომლებიც თაობიდან თაობას გადაეცა.

თანამედროვე საქართველოში რელიგია დიდ როლს თამაშობს. არა მხოლოდ უბრალო მოქალაქეები, არამედ სახელმწიფოს მაღალი თანამდებობის პირებიც ეკლესიის მოსაზრებას უსმენენ. ამასთან, ყველა პოლიტიკოსი და საზოგადო მოღვაწე ეკლესიის კონსერვატიზმით კმაყოფილი არ არის, რადგანაც მისი ლიდერები ტრადიციული ოჯახური ფასეულობების და ცხოვრების წესის დაცვას მხარს უჭერენ.

ადრე ეკლესია მოძველებული და ზედმეტად კონსერვატიული პოზიციის გამო გააკრიტიკეს, მაგრამ ახლა მასზე შეტევებს პოლიტიკური შინაარსი და კონოტაცია აქვს. ოპოზიციური მოძრაობები განსაკუთრებით ხშირად ეკლესიას ეწინააღმდეგებიან, ეკლესიას კორუფციაში, პარკების და სკვერების მითვისებაში, ასევე ლგბტ თემის კრიტიკაში ადანაშაულებენ.

მაგალითად, 2019 წლის ნოემბერში ოპოზიციურის მოძრაობის "გირჩის" აქციის განმავლობაში აქტივისტებს ხელში „ხატები” უჭირავთ, რომლებზეც მართლმადიდებელი წმინდანების სახეების ნაცვლად "ქართული ოცნების" თავმჯდომარე ბიძინა ივანიშვილი გამოსახული იყო. 1%-ით რეიტინგით პარტიის მსგავსი უსაქციელობა სასაცილო და მკრეხელურია. ასეთი მოქმედებები არავითარ შემთხვევაში "გირჩის" პოპულარობას არ დაამატებს. ეს შეურაცხყოფს არც ისე პარტიის ლიდერს, როგორც ჩვენი ხალხის მართლმადიდებლურ და სულიერ ღირებულებებს.

ამავდროულად, "გირჩის" ოპოზიციონერები არათანმიმდევრული არიან. 2020 წლის 21 მაისს, ზურაბ ჯაფარიძემ საპატრიარქოსთან პიკეტი ბანერით "ღმერთის არ გწამთ?" ტყის კოდექსის შესწორების წინააღმდეგ გამართა, რომელიც საპატრიარქოსთვის სახელმწიფო ტყის ფონდის საკუთრებაში გადაცემას ითვალისწინებს. მას მაინც არ ესმის, რომ ეს ტყის მასივის დასაცავად კეთდება. ეკლესიათვის გადაცემული ტყის 20 ჰექტარი ეს ტაძრებითა და მონასტრებით გვერდით ტყე-პარკის ტერიტორიაა. ამით ფიზიკურ დაცვას უკანონო ტყითსარგებლობისაგან და ტყის რესურსების დატაცებისაგან გულისხმობდა.

საქართველოს საპატრიარქო ყოველთვის ეწინააღმდეგება ლგბტ საზოგადოებას. კათოლიკოს-პატრიარქი ილია II არაერთხელ გეი ქორწინებას დაუპირისპირდა და საქართველოში ტრადიციული ოჯახური ფასეულობების შენარჩუნებას მხარს უჭერდა. ამასთან დაკავშირებით, ქართველი წარმოშობის ლევან აკინის ფილმის „და ჩვენ ვიცეკვეთ“ ჩვენება ეკლესიასა და ლგბტ აქტივისტებს შორის დაპირისპირებაში დაძაბულობა გაიზარდა.

ფილმი, რომელიც ყველაზე დადებითად შეაფასეს ბევრ საერთაშორისო ფესტივალზე და ნომინირებული ოსკარის ჯილდოზე იყო, პირდაპირ გეი პროპაგანდას სინამდვილეში წარმოადგენს. ეკლესიამ დაგმო ჩვენება. ამის საპასუხოდ, ილია II და მთელი საქართველოს საპატრიარქო ევროპული და დემოკრატიული ფასეულობების უგულებელყოფაში დაადანაშაულეს.

ეკლესიის მოწინააღმდეგეები მისი კონსერვატიზმთან ბრძოლაში ქართველთა ცხოვრების ტრადიციულ წესს, ღირებულებებსა და იდენტურობას ანადგურებენ . ისინი აფასებენ ოცნებას საქართველოს უნიკალური კულტურის დაშლის შესახებ სინამდვილეში. პირველ რიგში", ასეთი ქმედებები მიმართულია ახალგაზრდების მიმართ, რომლებიც გავლენისგან ყველაზე მეტად დაუცველი არიან. ეს არის ძალიან სერიოზული მომენტი, რომელიც შეუძლებელია არ შეფასდეს.

ადამიანს შეიძლება ჰქონდეს განსხვავებული დამოკიდებულება რწმენისადმი, მაგრამ ეს გამაერთიანებელი ჩვენი ხალხისთვის. რელიგია იცავს იმ ფასეულობებს, რომლებიც ქართული საზოგადოების საფუძველია: ოჯახი, ტრადიციული ურთიერთობები და მრავალი სხვა. აქედან გამომდინარე, რომ ძალიან მნიშვნელოვანია მთლიანობაში შევინარჩუნოთ მართლმადიდებლური რწმენის ფუნდამენტი, რომელზეც ქართული საზოგადოება დგას.